Dé campagne voor al jouw (toekomstige) klanten
Centrop en KONTAK hebben samen een campagne ontwikkeld om de toegevoegde waarde van de zelfstandige opticien te profileren bij (potentiële) klanten. Deze oogmeetweken campagne informeert klanten over de deskundige oogmeettechniek waar jij gebruik van maakt in de winkel en hoe deze oogmeting vertaald wordt naar een persoonlijke kijkoplossing, passend bij het kijkgedrag van de klant. Kortom, jouw deskundigheid, kennis en ervaring om tot een passende kijkoplossing te komen staan voorop.
KONTAK heeft meerdere uitingen ontwikkeld waarmee je via diverse mediakanalen kunt communiceren. De verschillende uitingen zijn los of in combinatie met elkaar samen te stellen tot één campagne die past bij jou en jouw doelstellingen.
OOGMEETWEKEN:
‘VAN OOGMETING NAAR KIJKOPLOSSING’
De campagne bestaat inhoudelijk uit twee componenten; de profilering van de door jouw toegepaste oogmeettechniek (denk aan DNEye, AVA, Eye Genius o.i.d.) en de noodzaak van een persoonlijke kijkoplossing door middel van de combinatie meting en kijkgedraganalyse.
“We merken elk jaar weer dat de oogmeetweken campagne dé perfecte manier is om klanten kennis te laten maken met de expertise van zelfstandige opticiens.”
– Marcel Vink, KONTAK
Wat je van ons kan verwachten
- Maatwerk campagne afgestemd op jouw DNA, voorzien van jouw eigen huisstijl (kleuren, uitstraling, logo, lettertype e.d.)
- Persoonlijk advies en ondersteuning voor optimaal bereik van jouw (potentiële) klanten
- Profilering van jouw deskundigheid, oogmeettechniek, kennis en ervaring
- Fysieke en online uitingen voor diverse mediakanalen
- Interessante DM prijsstelling door de collectiviteit van de CENTROP-leden
(al vanaf €0,95 per adres) - Werving van nieuwe klanten via Target DM
(aankoop van relevante adressen al vanaf €0,15 per adres) - Dataoverdracht via een koppeling met jouw winkelautomatiseringssysteem
(adresbestanden zullen uitsluitend voor deze campagne gebruikt worden) - Je bepaalt zelf de planning en termijn van deze campagne. Het zijn dus jouw persoonlijke oogmeetweken!
PROFITEER VAN DEZE SPECIALE CAMPAGNE VOOR CENTROP-LEDEN
Neem snel contact met ons op voor jouw persoonlijk samengestelde campagne.
STEL JOUW EIGEN CAMPAGNE SAMEN EN BEREIK BESTAANDE ÉN NIEUWE KLANTEN
KONTAK ontwerpt alle uitingen geheel volgens jouw huisstijl; met jouw eigen kleuren, uitstraling, logo’s en lettertype.
Direct Marketing (DM)
Op basis van een selectie van bestaande klanten, wordt een fysieke mailing verstuurd. Doelstelling is om bestaande klanten te mobiliseren voor een nieuwe aankoop.
Vanaf € 0,95 per adres
Huis aan Huis (H-a-H)
Door middel van de lokale huis-aan-huis krant wordt de campagne uiting naar een brede doelgroep verstuurd. Je kunt hierbij specifieke postcodegebieden selecteren. Doelstelling is om nieuwe klanten aan spreken en jouw toegevoegde waarde profileren. Je bereikt een brede doelgroep in een zelfgekozen postcodegebied.
Prijs op aanvraag
Target DM
Met deze dienst kunnen wij voor jou heel gericht adressen kopen om nieuwe klanten te bereiken. Je selecteert de door jou gewenste adressen op basis van demografie. Target DM biedt je de mogelijkheid om een gerichte doelgroep te benaderen met geadresseerde post.
Wij adviseren je uiteraard welke criteria voor deze campagne relevant zijn.
Adresaankoop vanaf €0,15 per adres
Social Media
Wij leveren en/of posten campagneberichten in jouw huisstijl. Je kunt gebruik maken van de promotiemiddelen via Instagram of Facebook om nieuwe klanten te informeren. Je profileert online bij bestaande en nieuwe klanten. Wij adviseren om de social media berichten te combineren met een landingspage voor extra informatie. Op basis van het campagneontwerp ontwerpen we een aantal (geanimeerde) berichten.
Pakket met 5 (geanimeerde) social media posts € 100,-
Landingspagina
Een uitgebreide webpagina met aanvullende informatie over de campagne. De pagina is eenvoudig te bereiken via een QR-code in de verschillende campagne-uitingen. Wij verzorgen de teksten en afbeeldingen in jouw huisstijl, zodat de websitebeheerder eenvoudig deze pagina kan aanmaken.
Website teksten en afbeelding €100,-
Advertentie
Veel zelfstandige opticiens profileren zich al in de lokale media. Wij ontwerpen een advertentie van de campagne voor plaatsing in het lokale huis-aan-huisblad. Uiteraard verzorgen wij de opmaak in het gewenste formaat. De campagne bereikt zo een groot publiek middels een vertrouwd communicatiemiddel.
Prijs op aanvraag
Stoepbordposter
Bijna elke winkel maakt gebruik van stoepbordposters. Wij ontwerpen een campagneposter in jouw huisstijl, om tijdens de oogmeetweken campagne in jouw stoepbord te plaatsen. Zo informeer je op een eenvoudige manier de voorbijlopende (potentiële) klanten.
Prijs op aanvraag
HOE WERKT HET IN DE PRAKTIJK?
(fictieve optiekzaak)
Voor deze optiekondernemer hebben we de stijl, lettertype, kleurstellingen én tekst veranderd, zodat het bij zijn huisstijl past. De klant maakt gebruik van de Eye Genius meetapparatuur die uitgelicht is in zijn campagne. Er is gekozen voor een Direct Marketing kaart voor zijn bestaande klanten en een Target DM om nieuwe klanten te werven, omdat hij een grote groep wil bereiken. Op de landingspage wordt de klant nog extra geïnformeerd over de campagne, deze is te bereiken via de QR-code op de kaarten. Een week vóór de oogmeetweken zal de social media campagne starten, om zo extra aandacht te genereren.