Een samenwerking tussen KONTAK en Centrop
Al tijden zijn de Oogmeetweken een ideaal moment om uw (potentiële) klanten uit te nodigen naar uw winkel. Het is belangrijk dat de consument goed geïnformeerd wordt over de toegevoegde waarde die u als zelfstandige opticien kan bieden.
Deze campagne biedt een uitstekende mogelijkheid om naast de technische kant van een oogmeting, óók uw deskundigheid te profileren. Dit kan worden benadrukt tijdens het vertalen van de oogmeting naar een kijkoplossing, passend bij het kijkprofiel van uw klant.
Voor de consument wordt het steeds moeilijker om uw deskundigheid en unieke kwaliteiten te herkennen bij een oogmeting. Daarom is het juist belangrijk om het proces, rondom een optimale kijkoplossing, uit te lichten. Uw kennis, ervaring en deskundigheid heeft in de vertaling van een meting naar een kijkoplossing een duidelijke meerwaarde en biedt de klant een duidelijke reden om voor u te kiezen.
Om u in deze profilering te helpen heeft Centrop in samenwerking met KONTAK deze campagne ontwikkeld voor de komende Oogmeetweken, speciaal voor alle Centrop leden:
‘VAN OOGMETING NAAR KIJKOPLOSSING’
In de campagne wordt er aandacht gegeven aan het proces om tot een ideale kijkoplossing te komen. Samen met de klant gaat u van meting naar kijkoplossing door middel van een kijkgedraganalyse. Met als resultaat een optimale, op maat gemaakte kijkoplossing die past bij het kijkprofiel van uw klant. Uw ervaring, kennis en deskundigheid wordt benadrukt in de vertaling van een oogmeting (naar een kijkoplossing). De kijkoplossing kan uiteraard bestaan uit een meerdere brillen óf een combinatie van bril én lens.
Collectieve campagne met optimale flexibiliteit
Deze campagne is ontwikkeld om zelfstandige opticiens, zoals u, in de gelegenheid te stellen om te profiteren van de voordelen van collectieve communicatie én maatwerk. Als Centrop lid profiteert u van lagere kosten, deze campagne verstuurd u namelijk al vanaf €0,95 per adres.
U kunt zelf bepalen via welk media-kanaal u wilt communiceren naar uw (potentiële) klanten. Wij vertalen deze campagne naar uw eigen huisstijl en wensen. Zo profiteert u van de collectiviteit, mét behoud van flexibiliteit en kwaliteit. Dat is onze kracht.
Kortom, een maatwerkcampagne met het voordeel van collectieve communicatie.
Een goede reden dus om u en uw (potentiële) klanten te informeren over de Oogmeetweken van 2022: Van oogmeting naar kijkoplossing.
WILT U OOK ADVIES OVER UW PERSOONLIJK SAMENGESTELDE CAMPAGNE?
Direct Marketing (DM)
Fysieke campagne om bestaande klanten te mobiliseren die een langere tijd niet meer langs zijn geweest. Het gaat hierbij om de conversie binnen de eigen klantendatabase. Denk bijvoorbeeld aan een campagne gericht aan uw lensklanten over de voordelen van het combineren van kijkoplossingen. Of voor uw multifocaal klanten, een zomerse campagne ter promotie van multifocale zonnebrillen.
Huis aan Huis (H-a-H)
Fysieke campagne naar een brede doelgroep, met als die doel nieuwe klanten te mobiliseren en uw optiek te profileren. Zo bereikt u een grote groep in een zelfgekozen postcodegebied. Denk bijvoorbeeld aan de promotie van een actieperiode of een nieuwe collectie (zonne)brillen. Zo wekt u nieuwsgierigheid op bij een nieuw publiek.
Target DM
Een fysieke campagne naar een brede doelgroep. Door middel van een aankoop van adressen wordt er gericht gezocht naar potentiële klanten met een specifieke criteria, zoals leeftijd en inkomen. Denk aan campagnes gericht op een specifieke kijkoplossing, zoals een computerbril of een multifocale bril voor in uw vrije tijd.
Social Media
Een brede campagne via social media om potentiële klanten te werven. Dit wordt gedaan naast de profilering op het eigen kanaal of in de vorm van promotie voor potentiële klanten. Op basis van het campagneontwerp ontwerpen we voor u een aantal (geanimeerde) variaties.
Landingspagina
Informatie voorziening vanuit de DM, H-a-H, Target DM en Social Media. Het is een uitgebreide webpagina met aanvullende informatie behorende bij de campagne. Uitgelicht via een QR-code in de campagne-uiting.
Advertentie
Een fysieke campagne in het lokale huis-aan-huisblad. Wij verzorgen de opmaak in het gewenste formaat. Zo bereikt uw campagne een groot publiek middels een vertrouwd communicatiemiddel.
Stoepbordposter
Een fysieke campagne om bestaande en potentiële klanten te werven. Denk aan een poster op basis van uw lopende campagne om buiten uw winkel te zetten. Zo informeert u op een eenvoudige manier de voorbijlopende (potentiële) klanten.