Wat is Target DM
Waar een huis-aan-huismailing naar een gekozen postcodegebied gaat, is target DM specifieker. Aan de hand van demografische gegevens wordt een postcodegebied in kaart gebracht en worden daar de relevante adressen uit gefilterd. Deze interessante doelgroep kan vervolgens benaderd worden. Target DM onderscheidt zich van reclamemateriaal door niet in bulk bezorgd te worden, maar gericht aan de bewoners van het adres.
Slim en efficiënt inzetten
Bij KONTAK zetten we target DM in op unieke wijze: we gebruiken deze dienst om structureel en doelgericht nieuwe klanten te mobiliseren door deze in te zetten bij de maandelijkse oproepprocessen. Hierdoor heeft u twaalf maanden profijt van de eenmalige investering in de data. De verzendkosten worden ook gespreid over meerdere maanden, waardoor deze dienst nog kosten efficiënter kan worden ingezet
Dit betekent dat er ook verschillende doelgroepen en mailingen gecombineerd kunnen worden. Hierdoor kan maandelijks een breed publiek aangeschreven worden en verbeter je je bereik in nieuwe klantendoelgroepen.
Voorbeelden
Doelgroep 25-50
Gezinnen met jonge kinderen, boodschap over myopie en kinderbrillen
Doelgroep 35-45
Nut en noodzaak van een leesbril i.v.m. achteruitgang zicht na 40e, als voorloper van de multifocale bril
Doelgroep 30-55
Profilering van multifocale bril met het oog op specifieke kijkafstanden tijdens werk (bijvoorbeeld: verschil docent en verpleegkundige) en hobby
Doelgroep 40+
Profilering van de multifocale bril met uitleg over veranderend kijkgedrag